מערך הדיגום הלאומי של מדינת ישראל
עם פרוץ מגפת הקורונה, מדינת ישראל נדרשה להקים מערך דיגום בהיקפים גדולים. ביחד עם המרכז הרפואי שיבא נרתמנו למשימה והקמנו את מערך הדיגום הלאומי של מדינת ישראל. במשך שנה וחצי ביצע המערך מעל 10 מיליון דגימות!
10 מיליון
דגימות
הפרויקט הלוגיסטי מהמורכבים שהיו בישראל, שהקמתו בוצעה בתוך 4 שבועות בלבד.
הפרויקט כלל מגוון אספקטים:
ניהול כ"א מגוון ורחב:
- ניהול צוותים של כ- 2,700 עובדים בהעסקה ישירה: דוגמים, חובשים, אחיות, רופאים ומעטפת תומכת (מחשוב, לוגיסטיקה, נהגים וכו')
- גמישות תפעולית מהיום להיום ומענה מהיר לתנודתיות הביקוש וצרכי הלקוחות (פקע"ר/מב"ר)
הקמת מוקדי שירות לקוחות:
- מוקד זימון לבדיקות קורונה בעקבות חקירה אפידמיולוגית: המערך יזם קשר עם אזרחים שבאו במגע עם חולה מאומת וזימנו אותו לבדיקה
- מוקד שירות לקוחות לנדגמי אנטיגן מוסדי (בירורים, שאלות, קבלת תשובות וכו')
- מוקדי שירות לקוחות לנדגמים פרטים (טרום טיסה)
איכות בביצוע ובשירות:
- הקמת מערך שירות ומענה טלפוני 24/7
- בניית מדדי בקרת איכות
- הקמה והכשרת צוות טיפול בתקלות
-
נתוני איכות (מדידה חיצונית ע"י מב"ר ופקע"ר)
1. עד 0.15% סטייה מ 0.01%
SLA .2 תקלות בדיגום
הנגשת שירות רפואי בפריסה כלל ארצית:
- מתן שירות ל כ- 100,000 איש ביום
- פריסה לוגיסטית ב כ- 70 תחנות ביום בפריסה ארצית
- סה"כ נפתחו כ 3,500 תחנות שירות שונות בפריסה ארצית, מגבול טאבה בדרום ועד קריית שמונה בצפון
- מתן פתרונות רפואיים מגוונים: דיגום, סרולוגיה ואנטיגן
- הקפדה ובקרה הדוקה על איכות קלינית בתהליכים השונים
- הקמת מערך הכשרה והדרכה לצוותים השונים
- עבודה במגוון פתרונות: DRIVE-IN, WALK-IN, מעברי גבול, מגן חינוך, איים ירוקים, מגזר פרטי (טרום טיסה), בכירים, דיגום בייתי, מכונים רפואיים וכו'.
מענה לוגיסטי מורכב בפריסה ארצית:
- הקמת תשתית לוגיסטית תומכת: רכש, אחסנה, הפצה, איסוף דגימות והובלה למעבדות השונות (עבודה מול 8 מעבדות ארציות).
- גמישות תפעולית מהיום להיום ומענה מהיר לתנודתיות הביקוש וצרכי הלקוחות (פקע"ר/מב"ר)
- ניהול צי רכב של כ 500 רכבים לטובת שינוע עובדים, שינוע דגימות ותפעול לוגיסטי
הקמת מערך מחשוב
- מערכת CRM ייעודית לניהול בזמן אמת של כל הדגימות, איגומים, צידניות, משלוחים וכו'
- ציוד קצה נייד, ללא תלות בחשמל ותקשורת עם יכולת עבודה בהיקפים גדולים
- רשת תקשורת סלולרית פרטית המבטיחה עבודה רצופה ומהירה ללא תלות ברשתות תקשורת ציבוריות, תוך מענה לצרכי אבטחת מידע
- עבודה תחת הרגולציה המחמירה של משרד הבריאות תוך כדי הקפדה על תקני אבטחת מידע. עבודה מול כספות, קווי תקשורת מאובטחים וישירים, ניהול AD, שרתי גיבוי וכו'
- התממשקות ועבודה מול 8 מעבדות קצה
- התממשקות בReal Time לרשם האוכלוסין לטובת אימות נתונים
- מערכת Offline - להמשך עבודה רציפה במקרה של תקלות Time לרשם האוכלוסין לטובת אימות נתונים
- מערכות רישום למגוון סוגי בדיקות בפלטפורמות שונות
- מערכת סליקה (לבדיקות שבתשלום)
- מערך תמיכה ובקרה Back Office – תמיכה 24/7 בצוותים בשטח
- פיתוח ממשקים שונים לטובת מגוון בדיקות – בהתאם לדרישות מב"ר
- מערכת מאובטחת להפצת תשובות על מגוון הבדיקות לנדגמים השונים (סמס/ אימייל/פורטל)
שיתופי פעולה
פקע"ר ומב"ר
עבודה צמודה עם הלקוחות: מב"ר ופקע"ר, כולל מערך תמיכה ומענה ממוקם בפקע"ר
שיבא
שת"פ אסטרטגי עם המרכז הרפואי שיבא
משרד החינוך
פעילות הדוקה עם משרד החינוך במסגרת תוכנית מגן חינוך
ביקור רופא
שת"פ עם ביקור רופא והקמת מערך דיגום של אנטיגן מוסדי, PCR טרום טיסה, אנטיגן טרום טיסה
רשת BE
שת"פ פעולה עם רשת BE והקמת פתרונות ובדיקה בסניפים השונים בפריסה ארצית
פנג'יה
שת"פ עם חברת פנג'יה, זכיינית המעבדה בנתב"ג, לטובת הקמת מערך דיגום טרום טיסה בנתב"ג